Montag, 11. Januar 2010

Blender 2.5 Sculpting

Hi there.
Ok, this is a little Testprojekt I am working on right now. I am testing the new sculpttool in Blender 2.5
I have to say, I really love this so far! The Speed increased alot. The Brushes are nice to use, especially the clay brush! This one is awsome. It feels very natural. Here and there are still some bugs. I had some crashes. But hey, it is still alpha 0.
First I've created a lowpoly Mesh, and then added the Multires and sculpted all the details. The Material that you see is just a simpel texture I've painted before in 2D and then just mapped via normal coordinates on my model. When the Retopo functions are back in Blender I will create a new topology and bake the high resolution information on the new model. Maybe I will create a game Model and rig it! We will see :)

So enough of talk. Here's the screen!

4 Kommentare:

  1. Welches build verwendest du?? ... bei dem ganz neuen für OSX funkt der layer brush nicht ...

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  2. Hi Leto,
    ja der layer brush funktioniert noch nicht. Aber ich kann dir nur den Clay Brush in Combination mit dem Flatten brush empfehlen. Den Claybrush musst du nur noch von der Stärke um einiges runterschrauben. Der ist Standartmäßig zu stark eingestellt. Und die beiden brushes sind noch etwas verbuggt, wenn du sie zu klein machst.

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  3. hi,
    retopo funktioniert noch nicht. aber das snap to face im project to surface mode klappt ganz gut (siehe screenshot) in einem aktuellen build von graphicall.org
    http://i50.tinypic.com/v4z4fd.png

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  4. @donfabio
    hast recht. die Funktion ist schon nicht schlecht. Teilweise funktioniert es noch nicht ganz so schön wie das retopo selber. Und irgendwie ist es auch noch etwas verbuggt. kommt mir zumindest so vor.

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